Пошук у блозі

Використання ІКТ на уроках біології

Використання ІКТ на уроках біології
                Людина освічена – це та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає Георг Зиммель
                Інформаційно- комунікативні технології стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням перед вчителем постало широке їх впровадження в процесі освітньої діяльності. Біологія – це наука про життя у всих його проявах, а саме: рослини, гриби, віруси, тварини. Тому біологія є одним з тих навчальних предметів, що дає насичений та багатий матеріал для відпрацювання різноманітних методів і прийомів роботи з інформацією. А саме застосування інформаційно- комунікативних технологій дозволяє швидко опрацювати інформацію у вигляді таблиць, схем, діаграм, визначити залежність між об’єктами та явищами, будовою та функціями. Ці технології сприяють розвитку самостійності і творчих здібностей учнів, спеціальної або загальної обдарованості, здійснення диференціації й індивідуалізації навчання, посилює міжпредметні зв'язки, дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. А це дозволяє краще зрозуміти поняття, сформувати практичні вміння та навички. До сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання відносяться: - Інтернет-технології, - мультимедійні програмні засоби, - офісне та спеціалізоване програмне забезпечення, - електронні посібники та підручники, - системи дистанційного навчання (системи комп'ютерного супроводу навчання), тощо На сьогодні ринок навчального програмного забезпечення України пропонує великий перелік програмних засобів різноманітного призначення, але всі вони практично не адаптовані до використання в умовах школи, бо, як правило, російськомовні не відповідають чинній програмі як за обсягом, так і за структурою, тобто більшість цих програм за дидактичним призначенням є допоміжним та ілюстративним джерелом знань. Проаналізувавши всі позитивні та негативні сторони існуючих програмних продуктів з біології використання інформаційних технологій може відбуватися різними способами, відповідно до потреб конкретного уроку. В своїй роботі я використовую інформаційно- комунікативні технології за такими напрямками: - демонстрація об’єктів, процесів та явищ; - лабораторні та практичні роботи; - створення і показ презентацій; - демонстрація статичних і динамічних моделей; - контроль знань; - джерело інформації (Інтернет, бази даних) - підготовка до олімпіад; - проектна діяльність, тощо Зрозуміло, що уроки з використанням комунікативних технологій потребують великої підготовки. Учитель повинен уміти користуватися різноманітними програмами графічними, flash-анімації, веб - редактором, програмами для створення презентацій, програмами для роботи з аудіо та відео. Усе залежить від того, в якому вигляді ви вирішили подати інформацію. Готуючись до уроків біології, використовую матеріали, опубліковані в мережі інтернет, публікую свої та дитячі роботи, в основному на порталі Учительський Журнал он-лайн (www.teacherjournal.com.ua) видавничої групи «Основа» Використовую такі програмові засоби:
- «Віртуальна біологічна лабораторія» 10-11 клас (містить повний курс лабораторних та практичних робіт, теоретичний матеріал, динамічні схеми та моделі); - «Віртуальна лабораторія» Біологія людини 8-9 клас; "Транспорті системи" 7-8 клас, "Шкільні тести з біології 10-11 клас".

Актуальність використання цих технологій обумовлена тим, що в них закладені великі можливості для навчання на якісно новому рівні. Проте, звичайно, комп'ютер не може повністю замінити вчителя. По-перше, саме вчитель має можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їх довіру; по-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмета, який вивчається; по-третє, відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання. Таку роль вчителя ПК ніколи не зможе взяти на себе. Отже, вчитель повинен визначити місце та роль інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий